Webinaarit saavuttivat suuren suosion

Hanselin eri puolilla Suomea vieraillut syyskiertue muutti muotonsa virtuaaliseksi webinaarisarjaksi vuoden 2020 poikkeuksellisten olosuhteiden vuoksi. Syyskiertue-webinaarit polkaistiin käyntiin syyskuussa rivakalla aikataululla ja joulukuun loppuun mennessä webinaarejamme oli seurannut kaikkiaan noin 1  700 katsojaa.

Jo keväällä 2020 olimme kysyneet asiakkailtamme ideoita webinaariaiheista, ja näiden ehdotusten pohjalta linjasimme webinaarijaksojen sisältökokonaisuudet. Käsittelyssämme oli ajankohtaisia teemoja muun muassa sopimushallinnasta ja lainsäädännöstä sekä hankintojen johtamisesta ja hankintatiedon analysoinnista aina julkisten hankintojen vastuullisuuteen. Webinaarien puhujina oli yhteensä 17 Hanselin rautaista asiantuntijaa, joita jututti asiakkuusjohtajamme Maritta Mäkelä. Kansallista hankintastrategiaa käsitelleessä jaksossa oli mukana myös finanssineuvos Tero Meltti valtiovarainministeriöstä.

”Kiitos, tällaisia webinaareja on hyvä pitää jatkossakin, nopea tapa päivittää itselle asioita. Saa uusia ideoita, voin palata niihin myöhemmin ja hyödyntää.”

Hansel ei varmastikaan ollut ainoa organisaatio, joka joutui vuonna 2020 tekemään nopean hyppäyksen virtuaalitapahtumien maailmaan ja kilpailemaan asiakkaidensa ajasta lukuisten muiden webinaarien kanssa. Syyskuusta joulukuuhun pyörinyt webinaarisarjamme osoittautui kuitenkin yleisömenestykseksi, kiitos loistavien asiantuntijoidemme, jotka jakoivat arvokasta osaamistaan asiakkaillemme. Alun perin suunnitelmana oli järjestää viisi tunnin webinaaria kahden viikon välein, mutta yleisön pyynnöstä päätimme jatkaa ”kiertuetta” vielä kahdella lisäwebinaarilla.

”Erittäin hyviä webinaareja, joissa aiheisiin pureuduttiin oikealla asenteella ja myös aihepiirien ongelmat nostettiin konkreettisesti ja asiantuntevasti esiin, mistä erityskiitos.”

Vaikka vuosi 2021 toivottavasti tuo tullessaan takaisin perinteisetkin verkostoitumistapahtumat, tulemme järjestämään webinaareja asiakkaidemme hankintoja tukevista aiheista myös jatkossa.

Syyskiertue-webinaarien tallenteet ovat kaikkien Hanselin asiakkaiden katsottavissa hansel.fi-verkkopalvelussa: Tietoa meistä > Tapahtumat > Syyskiertue.

Hanselin syyskiertue-webinaarisarja syys–joulukuu 2020

Aika Aihe Esiintyjät
17.9. Sopimushallinnan hyvät käytännöt Jani Mäkinen, kategoriapäällikkö
Minna Isoherranen, kategoriapäällikkö